Napoli City Half Maraton

23.02.2020

NEAPOL, Itálie - Všechno to začalo loni v červnu na Pražské O2 štafetě, kde nás zaujala pozvánka na půlmaraton v Italské Neapoli. A jak jsme plánovali další společné akce, tak jsme se nakonec opravdu přihlásili na Napoli City half maraton. Naše silná sestava - Radek s Pavlínou Artimovi, Peťka s Jirkou Kuchařovi Martin Popek a já Alena Sobková. Radek byl jednohlasně zvolen, aby zajistil hotel a letenky. Samozřejmě jsme poctivě trénovali, navyšovali kilometráž a někteří dokonce kupovali nové běžecké boty! A pak mi to došlo! Poprvé poletím letadlem! Já, která jsem se zařekla, že mě do letadla nikdy nikdo nedostane. Už nebylo cesty zpět, musím letět.

Den D je tady čtvrtek 20.2.2020 ve 4 hodiny ráno nastupujeme v Ostravě Svinově do Leobusu a vydáme se směr letiště Vídně. Cestou autobusem mi bylo ještě hej. Ale na letišti už to bylo horší. Do odletu zbývalo ještě několik hodin ,které jsme si krátili posedáváním v kavárně a pak v Burger Kingu. Zásoby Jagermeistra už dávno vyschly a já si říkala, že střízlivou mě do letadla asi nedostanou. Nicméně jsem "velká holka" a navenek jsem se uměla ovládat. Je to tady nastupujeme do letadla. Dušičku jsem měla malou! Naštěstí si ke mně sedla Pera a při startu jsem jí mohla drtit ruku. Chudáček, ji musela mít určitě zhmožděnou, ale vydržela. Let trval něco přes hodinu a ani jsme se nenadáli a byli jsme opět na zemi. Tentokrát už na letišti v Neapoli. Myslela jsem, že to nejhorší mám za sebou, ale bohužel jsem se mýlila. Cesta taxíkem do hotelu byla mnohem horší. Na silnici tady neplatí žádné předpisy, v jednom pruhu jezdí běžně vedle sebe dvě auta a někdy ještě i skútry. Blinkry se nepoužívají, neustále se troubí a do křižovatky jede ten, kdo má víc odvahy. Chodci se zásadně nerozhlížejí a vstupují do cesty, jak je napadne.

Další šok nastal, když jsme vstoupili do dvora našeho "hotelu". Byl to starý, špinavý pavlačový dům a my si připadali jako v hororu. Nicméně samotné pokoje byly pěkně moderně zařízené a hlavně čisté. Uff! To chce panáka! Naštěstí máme zásoby z Freeshopu! Krátké plánování zítřejší akce a alou na kutě. Druhý den ráno, po italské sladké snídani, jsme se vydali objevovat krásu Pompejí. Pompeje byly starověké město v Neapolském zálivu, které bylo roku 79 našeho letopočtu zničeno výbuchem sopky Vesuv. Vulkanický popel dokonale zakonzervoval budovy a předměty, vrstva popela dosahovala až 6 metrů. Byl to úchvatný zážitek! A další zážitek je samozřejmě vyhlášená italská kuchyně, kterou jsme si nemohli odepřít! Večer proběhla ještě pracovní porada, při které padly tentokrát nějaké lahve Prosseca. V sobotu ráno jsme se vydali na RUNCZECH EXPO vyzvednout startovní čísla. Prošli jsme si stánky, někdo i nakoupil. Udělali jsme si pár fotek a pak se vydali do historického centra na procházku podél moře. Další den byl za námi, večerní poradu jsme zkrátili a ještě večer nachystali vše potřebné na závod. Nedělní ráno bylo slunné a teplota kolem 12 stupňů. Rychlá snídaně, nahodit trička BK LUDGEŘOVICE se startovním číslem a hlavně naše speciální vychytávka - nalepit české vlajky na tváře.

Bylo až s podivem, kolik češtiny bylo slyšet v prostoru startu! Vzájemně si popřejeme hodně štěstí a za zvuků Smetanovy Vltavy se dává masa 7000 běžců do pohybu. Trasa vede hned z kraje asi kilometrovým tunelem, pak vbíháme na pobřeží. Míjíme Castel dell´ovo(starý hrad, který je volně přístupný veřejnosti a i my jsme si jej včera prošli), následuje první občerstvovačka, pak míříme dál do centra, kolem PIAZZA MUNICIPIO, CASTEL del Nuovo (Nový hrad) a přes PIAZZA PLEBISCITO, kde je další a poslední občerstvovačka. Pak se vracíme ke starému hradu a podél pobřeží opět přes tunel, tentokrát je to do kopce, ale zase nám k tomu hraje kapela. Dlouhá rovinka, poslední zatáčka a následuje sprint do cíle. Hrdě si jdeme pro medaili, vyzvedneme tašku s občerstvením a pomalu se posouváme k šatnám. A naše pocity? Všichni jsme se shodli, že nám bylo až moc teplo, ale jinak skvělé běžecké podmínky. Já jsem trochu přepálila začátek a na 12 km mi tělo dalo najevo, že takhle ne. Musela jsem trochu zvolnit a tehdy mi došlo, že tady osobák nepadne. Ale nakonec jsem byla spokojená s časem pod 2 hodiny. Pak jsme to oslavili. Doplňovali ionty místním pivem a zakousli vynikající pravou italskou pizzou quattro formaggio. Ten večer den před odletem, se začaly šířit zprávy o koronaviru na severu Itálie. Hurá zítra odlétáme a Neapol opouštíme v pravý čas.